Hongkong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van MarcelCynthia - WaarBenJij.nu Hongkong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van MarcelCynthia - WaarBenJij.nu

Hongkong

Door: Cynthia

12 Februari 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo vrienden en familie,

Vandaag hebben wij dan eindelijk tijd en wifi om iets op onze blog te schrijven. Vandaag hebben wij het geweldige Hongkong verlaten en zijn wij net aangekomen in ons hotel in Vietnam (Hanoi).

Hongkong was erg overweldigend. Met een temperatuur van ongeveer 18 graden prima om de reis mee te beginnen. De kamer van de hostel waarin wij zaten was erg klein, maar wat belangrijker is wel erg schoon. Hongkong zelf is erg westers. Wij merkten dan ook niet meteen dat wij aan de andere kant van de wereld waren. Alles was zowel in het Chinees als Engels aangegeven (de weg, menukaarten enz). Wat meteen opvalt in hongkong is dat ze overal super hoge gebouwen hebben. Op de foto's zijn er een aantal te zien. Wij zaten in Kowloon, een gebied vol winkels. Opvallend (van heel Hongkong overigens) was dat de shopping mals overal zijn. Zelfs wanneer je denkt dat je de metro in gaat is ondergronds een shopping mal die helemaal door gaat in een van die grote gebouwen. Een van de mooiste plekken vonden wij toch wel de avenue of the stars. De Chinese walk of Fame. Het is gebouwd aan het water, waardoor de skyline van Hongkong island fantastisch was.

Verder zijn we een dag naar het Lantau eiland geweest. Daar zijn we via een kabelbaan naar Ngong village gegaan waar een super grote Boeddha op een berg is gebouwd. De kabelbaan ging erg hoog en het werd er daarom ook wat kouder. Zie de foto's.

Met de veerboot zijn we een paar keer naar Hongkong island gegaan. Daar zijn we gebouwen nog groter en vaak veel luxer. Als kado voor Marcels verjaardag heeft hij van zijn vrienden een diner voor 2 gekregen bij een zeer exclusief restaurant 'pearl on the peak'. The peak is een gebouw op Hongkong island dat helemaal in de bergen ligt, waardoor het uitzicht op Hongkong geweldig is. Wij hadden daar ook nog een tafel bij het raam, dus dat was erg geweldig. Ook daar hebben we foto's van.

Van andere toeristen hoorde wij van een plek dat thousand bouddha's heet. Dat is een tempel op een berg. Om daar te komen moet je enorm lange trap in de bergen bewandelen langs heel veel mooie beelden. Deze dag was het erg warm en om eerlijk te zijn wilde ik halverwege opgeven, maar Marcel heeft mij toch overgehaald om door te gaan. Gelukkig maar want ik had dit echt niet willen missen. Geweldige beelden, wierrook, tempel en....wilde apen. Erg schattig, zie foto's.

Als laatst hebben we ook Chinees nieuwjaar meegemaakt. Het mooiste was het vuurwerk. Maar door de gigantische hoeveelheid mensen, konden wij niet meer naar de haven. Maar Chinees vuurwerk is zo gigantisch, dat wij prima zicht hadden.

Nu zijn we aangekomen in Hanoi (Vietnam).

• 13 Februari 2013 - 03:03

De foto's uploaden laat nog even op zich wachten.

• 13 Februari 2013 - 14:54

Rianne:

Dag Marcel en Cynthia,

Misschien heb je via Rutger gehoord dat Anneke op dit moment ook op wereldreis is. Zij is echter een maand eerder vertrokken dan jullie en blijft ongeveer 5 maanden weg.
    Zij is begonnen in Singapore , vandaar naar Maleisië,Thailand en zojuist is ze in Laos aangekomen.
    Ik vind het leuk om jullie ook te volgen.
    De eerste berichten zijn goed , ik kan alleen nog geen foto's zien, alleen de foto onder jullie namen, en die ziet er prachtig uit.
    Het is natuurlijk een geweldige belevenis en een ervaring voor de rest van je leven.
    Ik hoop dat het jullie goed blijft gaan, dat je vooral geniet, veel foto's maakt, zodat je er later met een goed gevoel op terug kunt kijken.
    Leuk trouwens dat cadeau!
    Ik geef jullie nog even Anneke's site, misschien vind je het leuk om ook daarop te kijken.
    Avrijdag.waarbenjij.nu ( ze heeft nu 5 verslagen gepost).

Heel veel plezier nog, groeten van Rianne ( moeder van Rutger)

• 09 Maart 2013 - 16:28

Opoetje Marianne:

hey marcel cyntia

Prachtig om alles te lezen over jullie reis .
    Ik wens jullie nog heel kijk genot .
    En wat een pracht foto,s .
    Jongens voorzichtig .pas goed op elkaar !!
    Liefs van opoetje marianne