Goodbye Amerika - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van MarcelCynthia - WaarBenJij.nu Goodbye Amerika - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van MarcelCynthia - WaarBenJij.nu

Goodbye Amerika

Door: Cynthia

14 Juni 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hoi allemaal,

Na een aantal maanden reizen komt het einde dan toch echt in zicht. Hoewel we het fijn vinden om vrienden en familie weer te zien, is het toch jammer om ons avontuur te beëindigen. Vlak voordat we thuiskomen zullen we jullie nog een laatste keer updaten over onze roadtrip door Amerika.

Vorige keer vertelde Marcel dat we begonnen zijn in L.A., een grote stad die eigenlijk een beetje tegenviel, hoewel Hollywood zeker erg leuk is. Nadat we in L.A. onze auto opgehaald hadden zijn we richting San Francisco gereden. Onderweg hebben we een van de mooiste routes ter wereld gereden. De weg liep langs de kust en ging door bergen heen. Hierdoor reed je soms langs een strand waar honderden zeeleeuwen lagen en vervolgens reed je zo steil omhoog dat we letterlijk in de wolken reden (hierbij moet wel gezegd worden dat de wolken laag waren). Onderweg stopten we bij de Hearst Castle. Dat is een kasteel ontworpen en gebouwd door een hele rijke Amerikaan. Het kasteel is gebouwd op een berg, waardoor het uitzicht geweldig was.

Een paar dagen later kwamen we aan in San Francisco. In deze stad voelden we ons helemaal thuis. Er is zo veel te doen en te zien. Zo hebben we een van de steilste straten ter wereld 'beklommen', hebben we de honderden zeeleeuwen die daar op de pier wonen bekeken en nog veel meer. Een van de beroemdste attracties in San Francisco is uiteraard de golden gate bridge. We zijn hier overheen gereden en vervolgens hebben we er nog een stukje overheen gelopen. Een ander beroemde attractie is de kabeltram. Dit is een authentieke tram die nog met de hand bedient wordt. Er is nog zoveel meer te vertellen over deze geweldige stad, maar als laatst vertel ik jullie nog kort over Alcatraz (een beroemde gevangenis op een eilandje nabij de stad). We hebben een kijkje genomen in o.a. de cellen. Zo ook de cel van een van de beroemdste criminelen ter wereld: Al Capone.

Vervolgens zijn we naar een aantal natuurparken gereden: Yosimite park, Death Valley en Grand Canyon. Yosimite is een zeer mooi natuurpark, met vele groene bergen en watervallen. Ook zitten er veel beren. Helaas hebben wij ze niet gezien, maar we hebben er wel een horen brullen! Death Valley is een van de warmste plekken ter wereld. Toen wij er waren was het 45 GRADEN! We waren goed voorbereid op weg gegaan: 8 liter water in de auto, genoeg te eten, petjes mee e.d. want auto's kunnen nog wel eens kapot gaan door de hitte en een mens verliest in die hitte 1 liter vocht per uur! Death Valley was zo mooi dat het die hitte zeker waard was. Tijdens het rijden door Death Valley kwamen we bijvooreeld langs een woestijnlandschap. Het was erg mooi, maar langer dan 15 minuten konden we niet buiten blijven. De hitte doet heel erg zeer aan je lichaam (de wind is bijvoorbeeld echt heel heet), en je kunt erdoor niet goed ademen. De Grand Canyon was ook erg mooi. Wij hebben een korte hike door de Canyon gedaan, langer kon niet want ook hier was het erg heet.

Tussendoor zijn we naar Las Vegas gegaan. We verbleven in de MGM Grand. Vegas is echt een ongelofelijke stad. Er is 1 straat waar alle hotels/casino's zijn en alle hotels zijn op bijzondere manieren gebouwd. Een paar voorbeelden: de 'excalibur'  is gebouwd als een kasteel, hotel 'new york new york' heeft het vrijheidsbeeld bij het gebouw en 'luxor' is een grote piramide. Het maakt niet uit wat, zolang het maar opvallend is. Uiteraard hebben wij ook hier een gokje gewaagd. Marcel deed mee aan een poker tournooi en won 140 dollar! Overdag hebben we voornamelijk bij het zwembad gezeten vanwege de extreme hitte. Ook hier was het 45 graden!

Tussendoor zijn we ook nog naar andere steden/dorpjes geweest, maar aangezien we daar vaak alleen waren om te overnachten zal ik niet op alles ingaan.
Wat wel de moeite waard is om te vertellen is het eten in Amerika. In de afgelopen maanden zijn Marcel en ik vrij gezond bezig geweest. In Amerika konden we deze levensstijl vrijwel niet voortzetten. Er zijn hier ongelofelijk veel fastfood ketens en je ziet zeer zelden een goedkoop restaurant waar je gezond kunt eten. Zelf koken konden we hier niet omdat wij geen keuken hadden. Dit betekende dat wij de afgelopen weken veel hamburgers van verschillende ketens hebben kunnen vergelijken. De aller lekkerste vonden we Jonny Rockets in San Francisco. Uiteraard hebben we ook net als echte Amerikanen pannenkoeken als ontbijt in een restaurant gegeten. Erg lekker!

Inmiddels zijn we weer in L.A. waar we morgen in het vliegtuig naar Amsterdam stappen. Hoewel wij het jammer vinden dat dit avontuur ten einde komt, hebben we inmiddels ook wel weer zin om weer naar huis te gaan. We hebben de afgelopen maanden zoveel meegemaakt en gezien, echt ongelofelijk wat er nog meer op deze wereld is! Deze ervaring zullen wij ons de rest van ons leven blijven herinneren. Er wordt wel eens gezegd dat reizen verslavend is, dus wellicht is dit niet onze laatste reis........

• 14 Juni 2013 - 09:55

Gerda Boomkens:

Jammer dat jullie reis bijna ten einde is. Maar ik kan niet wachten tot jullie hier in amsterdam gaan landen.
    Goede vlucht en tot morgen.

• 14 Juni 2013 - 13:21

Sylvana:

Nou het zit er bijna op. Jullie nemen letterlijk een koffer vol verhalen mee.
    Veel succes nog met de voorbereidingen goede reis en tot morgen!
    xxx Sylvana

• 14 Juni 2013 - 17:55

Wendy:

Wat een avontuur zeg! Door jullie leuke reisverslagen voelde het doms een beetje alsof ik er ook bij was:-) helaas niet. Ik kan niet wachten tot ik je weer kan knuffelen cynnie! Fijne vlucht. Dikke kus Wennie

• 14 Juni 2013 - 21:57

Esther:

Wat jammer dat er nu geen mooie verhalen meer volgen. Maar heeeel gezellig dat je weer thuis komt!!
    Tot snel, xxx Esther