Lekker weer en veel reizen - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van MarcelCynthia - WaarBenJij.nu Lekker weer en veel reizen - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van MarcelCynthia - WaarBenJij.nu

Lekker weer en veel reizen

Door: Cynthia

Blijf op de hoogte en volg

28 Februari 2013 | Vietnam, Hoi An

Na verplicht een paar dagen langer in Hanoi te zijn gebleven (waar we o.a. nog hebben genoten van een hot stone massage) zijn we dan eindelijk met de slaaptrein vertrokken in zuidelijke richting naar het midden van Vietnam. De trein viel ons erg mee. We hadden een vier persoons cabine waar wij de bovenste twee bedden hadden. Hoe lang de rit zou duren wisten wij echter niet. We hadden al 13, 15 en 18 uur gehoord. Afwachten dus. We vielen best snel in slaap en, ondanks het zo hard remmen dat je tegen het hekje van je bed wordt gedrukt, hebben wij best goed geslapen. 's Morgens hebben we spelletjes op de iPad gedaan totdat om 1 uur (na 16 uur dus) de conducteur binnenkwam: 'dit is Hue, jullie moeten eruit.'

Eindelijk voelden we in Hue de warme zon (het was er tussen de 25 en 29 graden). Hier hebben we voornamelijk de empirial city bezocht (een groot gebied waar vroeger de keizer verbleef). Dit was erg bijzonder: van super mooie tuinen (met echte olifanten) tot prachtige gebouwen of ruïnes. 's Avonds was er naast de rivier een avondmarkt waar wij melk uit een kokusnoot hebben gedronken.

Daarna vertrokken we met de bus (4 uur rijden) naar Hoi An. Hier wilden we wat langer blijven o.a. doordat het bekend staat om zijn op maat gemaakte kleding. Marcel heeft een erg mooi pak laten maken en ik een jurk. Omdat we niet het gewicht mee wilden slepen hebben we het per schip naar huis gestuurd. Over 4 maanden komt het aan. Hoi An heeft erg mooie en bijzondere gebouwen. Het staat dan ook niet voor niets op de UNESCO wereld erfgoedlijst. Verder hebben wij ons vermaakt met lekker eten en het strand. Jammer genoeg zijn we 1 dag beiden verbrand door de zon. Dus daarna hebben we onder de palmbomen op het strand gelegen.

Oorspronkelijk was het idee om meteen door te gaan naar Ho Chi Minh City, maar omdat de treinen al volgeboekt waren en de slaapbus (een bus met bedden) er 24 uur over zouden doen, hebben we een extra stop halverwege gemaakt. We zijn net aangekomen na een 12 uur durende busreis in Nha Trang. Een stad dat bekend staat om zijn mooie stranden. Ik hoef niet te vertellen wat wij aankomende dagen gaan doen......

  • 28 Februari 2013 - 08:10

    Thea Boomkens:

    Goedemorgen reizigers,

    Het is donderdag 08.06 uur net begonnen met werken.
    Ik heb jullie Said al eerder bezocht mooie foto's gezien.
    Het ziet er allemaal mooi uit goed van jullie om dit te doen.
    ik weet niet wanneer ik jullie reisverslagen weer lees.
    Wij gaan 08 maart 2013 op wintersport voor een week.
    Als we terug zijn meen ik de draad weer op tot dan.


    Liefs Thea

  • 28 Februari 2013 - 11:10

    Jolanda Schuit:

    Hallo
    Ik zie dat jullie er lekker van genieten . Wij zijn benieuwd naar je jurk hoe die is geworden.
    Geniet nog maar lekker want hier is het nog steeds koud. tot de volgende schrijf beurt
    Jolanda

  • 28 Februari 2013 - 19:32

    Gerda:

    Prettig dat jullie het zo geweldig hebben. Met die kou hier, ben ik best wel een beetje jaloers . Ondanks dat morgen hier de meteorologische lente begint, is het hartstikke koud. 5 graden maar en koude wind. Ik moet eerlijk zeggen dat ik je niet zo mis als ik had verwacht. Tuurlijk zijn er best momenten, maar er is veelvuldig contact en dat geeft een gerust gevoel. En als ik het te lang vind duren, stuur ik wel een berichtje. Wij genieten van de verhalen en foto's. Vooral doorgaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 11264

Voorgaande reizen:

06 Februari 2013 - 15 Juni 2013

Marcel en Cynthia

Landen bezocht: